October 15, 2014

Pusing-pusing Bali Bhg 2-2

..Assalamualaikum Semua..
Petang-petang ni Sofu nak sambung kisah ke Bali lagi :)

Jangan bosan ya...nak berkongsi tempat yang menarik di pandangan mataku


Kami ke Kintamani selepas pusing-pusing toko batik, Rumah Polo & toko perak
Turun bas je terasa sejuk menjengah di pipi...kawasan tanah tinggi restoran kami tengahari ini.

Halal restoran ya...100% jadi kalu anda ke Kintamani jangan lupa singgah menjamu selera di sini


Meja sudah tersedia apa lagi...apalagi jom cop tempat..hehehe..


Pasangan yg dah lama kahwin (kami la tu) dan pasangan yang baru kahwin
Dah dalam bas baru abang bercerita

A : Masa Yang (panggilan sidia pd Sofu) gi amik makanan tadi depa tanya abg, 
baru kahwin ke?, 
S : Haaa...depa tak tau ke kita dah lama kahwin
A : Tu la abg  cakap dah lama dah anak dah 4 orang pun, depa tak percaya sebabnya........scene suapan dari abang tadi la. 
Depa kata romantik macam baru kahwin ja main suap-suap
S : hehehehhehe....gitu pula 

Memang ada scene abgku menyuap sesudu nasi dia sebab Sofu tak makan nasi layan pecal aje. Takkan nak malu2 pula dan biarkan abg saya tak di layan kan jadi Sofu buka je la mulut hehehe.

Abg memang jenis tak berapa nak romantik tetapi sesekali datang angin dia nak buat macam tu dia buat je..so Sofu layannnnn...



Gunung Kintamani..tak sempat nak tengok sebab awan sudah mula menutupi kawasan puncak gunung ini. Memang rintik-rintik hujan sudah mula turun tika kami mula bergerak ke bas



Tapi masih sempat klik gambar kenangan berdua lagi..:) 



Turun kebawah sikit sampai satu kawasan nama tak ingat perut dah kenyang baru nak layan lenggok-lenggok dalam bas dah kena turun...

Foto kumpulan mesti ada juga :)


Cinta hati Sofu selamanya..



Berdua lagi...:)



Singgah di Segera Windu tempat cenderamata...
Comel-comel aje barangan di sini sempat rembat beberapa helai Tshirt di sini



Tapi abang sayang sempat layan durian ....
Errrr....Yang tak payah makan la...tak sedap ...keras sikit :)



Turun dari Kintamani singgah di Tirtha Empul Tampaksirin

Tempat wisata ini adalah tempat yg ada mata air bagi kaum Hindu menyucikan diri kalau ikut cerita tour guide kami. Kami memang dibawa masuk ke dalam untuk melihat kawasan sekitar jadi ramai yang mandi opppssss....berkemban aje depa jadi Sofu tak kongsi disini


Rumah di atas bukit bersebelahan dengan tempat ini dikatakan tempat tinggal Sukarno sebelum ini.


Foto kumpulan lagi...:) tali pinggang kuning wajib dipakai sebelum masuk ke kawasan ini


Awas ya...jaga-jaga anda semua diperhatikan..:)



Selesai pusing-pusing Tampaksiring kami hanya lalu di kawasan padi bukit yang dikenali sebagai Tegalalang

Tour guide asyik bercerita 2-3 kali yang tempat ini la Julia Robert dok berlari-lari masa shooting di sini. :)


Tempat terakhir untuk kami hari ini sebelum isi perut makan malam dan ber SPA ya..
Disini sesi memanjakan diri memang ada 2 kali sepatutnya 3 tetapi disebabkan kelewatan tiba pada hari pertama hilang 1 hari :)



Hardrock Cafe ni tak jauh dengan  hotel yang kami menginap...
Dapat la sehelai dua tshirt disini. 

Kalau di Kuta ni jam 11mlm kedai semua sudah tutup kecuali HardRock je masih ramai pengunjung dan peminat tegar berkeliaran disitu..

Di pantai Kuta juga begitu...tapi nak nampak apa malam-malam gelap gelita tu kan..
Balik hotel tidor je la jawabnya..

Entri untuk tempat makan Sofu akan buat asing sebab tempat makan yang best :)


Klik
Pusing-Pusing Bali Bhg 1
Pusing-Pusing Bali Bhg 2-1

20 comments:


  1. Wah romantiknya hubby k.sofu...hehe pergi bercuti berdua..apa salahnye kan..petua rumahtangga bahagia tu..salingvsuap menyuap 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sue...Amin...moga terus kekal bahagia :)

      Delete
  2. best kan dapat berjalan-jalan di tempat orang.
    ingatkan masa kenduri kahwin ja orang dok bersuap2, lepas kahwin pun ada ya. hehe ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye Cik Fafa...akak memang suka jln2 ni..:)
      kenduri dulu sama2 suap...ni dia je yg menyuap akak nganga je hehehe

      Delete
  3. bestnya gi bali
    teringin nak gi bila baca entry ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tihara...tq sudi baca entry Bali
      Nanti ada sambungan lagi bab tempat makan
      Ada rezeki gi la ke sana ya :)

      Delete
  4. seronokkan berjalan tempat orang. dapat ambil pengalamn

    ReplyDelete
  5. Heheheh romantik nye la hai kak sofu yeee....
    Suap2 lagi
    Jeles tauuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi2 bunga memang dia x gemar ayu..:)

      Delete
  6. Replies
    1. jalan2, pusing2...tgk tempat org memang best :)

      Delete
  7. best:)
    masa kak mieja pergi sini....hujan turun dengan lebatnya so tak nampak gunung kintamani

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kak Mieja..kami sampai awan dah mula tutup puncak
      nampak sikit2 je la

      Delete
  8. durian mai makan kat penang hihi.. alololo romantik yang sekali sekala best kak daripada memanjang nak romantik. semak haaaih kalo sokmo nak romantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ct org Penang ka? Penang tang mana?
      Betul tu ct akak setuju :)

      Delete
  9. Bestnya dapat jalan-jalan ke bali. Kita ntah la bila nak sampai sana.

    ReplyDelete
  10. Semua tue tmpt wajib singgah kalau ke Bali.. best!!! Farah walaupun dh 2 kali pI bali tapi still rasa tak puas lagi.. kalau ada rezeki mmg nk ke Bali lagi.. hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan anda.
Jangan lupa komen dan follow sekali.
InshaAllah saya juga akan terjah anda semula...

Love:-
Sofu Hashim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belong ToSofu Hashim Bercerita... | Designed All Reserved By KathyR’bain78